اربعین شهدای جمهور در تهران و مشهد برگزار می‌شود تأکید استاندار خراسان‌رضوی بر نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در عرصه انتخابات پیش رو ۶۵۰ هزار مترمربع از معابر شهر مشهد از ابتدای سال آسفالت شده است رئیس بازرسی انتخابات خراسان‌رضوی: کارکنان دولت در ساعات اداری حق انجام فعالیت‌های انتخاباتی را ندارند حمله پهپادی مقاومت عراق به ایلات پس از عملیات مشترک با ارتش یمن برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در صداوسیما (۳ تیر ۱۴۰۳) ۸ تیرماه، فرصتی مهم برای میثاق با شهید رئیسی شهادت ۳۵۰ معلم و هشت هزار دانش آموز در غزه رئیس سابق شاباک: خطراتی حیاتی اسرائیل را تهدید می‌کند رسانه رژیم صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است تظاهرات گسترده صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو (۲ تیر ۱۴۰۳) حمله موشکی به شمال فلسطین اشغالی (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی علیرضا زاکانی منتشر شد + فیلم از ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری در مشهد چه خبر؟ + فیلم (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی پورمحمدی منتشر شد + فیلم قاضی‌زاده‌هاشمی: خانه‌داری باید شغل درنظرگرفته شود توقف پخش مستند تبلیغاتی زاکانی حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه اشغالگران آمریکایی (۲ تیر ۱۴۰۳) ۲۲ متخلف انتخاباتی در فضای مجازی شناسایی شدند (۲ تیرماه ۱۴۰۳) بازدید معاونین سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی از ستادهای انتخاباتی استان در مشهد
سرخط خبرها

وحیدی: مصیبت از دست دادن آیت الله رییسی برای ما سخت بود

  • کد خبر: ۲۳۰۸۹۵
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳
وحیدی: مصیبت از دست دادن آیت الله رییسی برای ما سخت بود
وزیر کشور با اشاره به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان، افزود: این مصیبت وارد شده بر ما سخت بود، اما وقفه‌ای در کار دولت جمهوری اسلامی ایران وارد نشد و در این شرایط ما افتتاح دو مجلس ( خبرگان و مجلس شورای اسلامی) را داشتیم.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد وحیدی وزیر کشور شامگاه روز سه‌شنبه (۹ خرداد) در دیدار وزیر کشور عراق و هیئت همراه که با محوریت اربعین حسینی (ع)، اظهار داشت: در این شرایط که ما امروز داغدار رئیس‌جمهور شهید مان و همراهانشان هستیم این باعث افتخار ماست که امروز میزبان شما برادران عراقی هستیم.

وزیر کشور با اشاره به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان، افزود: این مصیبت وارد شده بر ما سخت بود، اما وقفه‌ای در کار دولت جمهوری اسلامی ایران وارد نشد و در این شرایط ما افتتاح دو مجلس ( خبرگان و مجلس شورای اسلامی) را داشتیم. همچنین یک جنبش و حماسه توسط مردم ما در بدرقه رئیس جمهور شهید و همراهانشان رقم خورد که باعث مباهات ماست.

وزیر کشور گفت: در همین جا از برادران‌مان در عراق و همچنین رئیس جمهور و نخست وزیر کشور عراق بابت اعلام کردن عزای عمومی و حضور در ایران تشکر می‌کنم که این نشان‌دهنده روابط عمیق و بالا بین دو ملت و دو کشور است.

وحیدی تصریح کرد: در این نشست قرار است درباره موضوعات مختلف از جمله اربعین حسینی گفتگو داشته باشیم و امیدوارم روابط ایران و عراق از وضعیت کنونی ارتقاء پیدا کند.

عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق نیز در این دیدار ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور ایران آیت‌الله رئیسی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و هیئت همراه، به رهبر انقلاب، ملت و دولت ایران گفت: خبر شهادت ایشان را دریافت کردیم. از خدای متعال برای درگذشتشان رحمت و برای بازماندگان، صبر مسالت داریم.

وی ادامه داد: آقای رئیسی انسان مومن، صادق ‌‌و مدافع راستین اسلام و انقلاب مساله قدس و یاور مظلومان بود. همانطور که آیت‌الله سیستانی گفت، ایران همچنان رهبرانی این چنینی را تربیت خواهد کرد.

وزیر کشور عراق افزود: ما امروز در چارچوب روابط مستحکم و تاریخی دو ملت و دو کشور، تقویت همکاری‌ها و توسعه روابط به ویژه امنیت دو‌ کشور اینجا هستیم تا بتوانیم به ثبات امنیت در منطقه کمک کنیم.

الشمری ایران و عراق را دارای پیوندها و اهداف مشترکی دانست و گفت: گذشته از آن، از گذشته خون شهدای ایران و عراقی و در هم آمیخته و در استمرار راه سیدالشهداست. نحوه به‌کارگیری ظرفیت‌ها برای استقبال از میلیون‌ها زائر امام حسین (ع) اینجا هستیم.

وی تصریح کرد: باید از تلاش‌های پیشگیرانه کمیته مشترک هماهنگی برای زیارت اربعین قدردانی کنیم. این کمیته‌ تلاش‌های زیادی را صورت داده که تنها معطوف به مشکلات امنیتی که همه مشکلات را پوشش داده نیست.

الشمری خاطرنشان کرد: وزارت کشور عراق به جد علاقه‌مند این که همکاری‌ها را با وزارت کشور ایران ادامه بدهد، به نحوی که بتوان بک همگرایی امنیتی را بین دو کشور ایجاد کرد.  در این راستا میتوانیم برای شراکتمان راهبردی اقدام کنیم.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->